Miejskie Ognisko Pracy Pozaszkolnej

INFORMACJA:

Herb i nazwa Powiat Gliwicki

Herb i nazwa Powiat Gliwicki W Gminie Knurów funkcjonuje Miejskie Ognisko Pracy Pozaszkolnej
– placówka oświatowa, która jest co roku finansowana z dotacji Powiatu Gliwickiego, przekazywanej na mocy porozumienia pomiędzy Powiatem Gliwickim a Gminą Knurów. MOPP prowadzi zajęcia pozaszkolne dla uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych z terenu Miasta Knurowa.
W dniu 11 kwietnia 2024 r. zostało zawarte POROZUMIENIE RPU.00015.2024 w sprawie przekazania środków finansowych na prowadzenie Miejskiego Ogniska Pracy Pozaszkolnej w Knurowie, na mocy którego Powiat Gliwicki zobowiązał się do przekazania Gminie Knurów w bieżącym roku dotację na prowadzenie MOPP w wysokości 229.549,00 zł.

Porozumienie MOPP

Miejski Konkurs Mitologiczny

We wtorek 6 maja w naszej szkole odbył się Miejski Konkurs Mitologiczny dla klas piątych, zorganizowany przez Miejskie Ognisko Pracy Pozaszkolnej. W konkursie, który składał się z części pisemnej i ustnej uczestniczyło dwunastu uczniów z knurowskich szkół. Po zaciętej rywalizacji, zakończonej dogrywką zwyciężyła Wiktoria Czarny z MSP nr 4.  II miejsce zajął Tymoteusz Wieczorek z MSP nr 9, a III miejsce Lili Oleś z MSP nr 3. Wszystkim uczestnikom gratulujemy szerokiej wiedzy z zakresu historii i mitologii starożytnej Grecji🏆

Konkurs Programistyczny Baltie 2025

W środę 7 maja 2025 r. w Miejskiej Szkole Podstawowej nr 7 w Knurowie odbył się etap wojewódzki Międzynarodowego Konkursu Programistycznego Baltie 2025. W zawodach zorganizowanych we współpracy z Miejskim Ogniskiem Pracy Pozaszkolnej działającym w ZPO nr 1 wzięło udział 15 uczniów i uczennic z MSP2, MSP7 i MSP9, którzy uzyskali najlepsze wyniki w etapie szkolnym.

Reprezentanci miejskich szkół podstawowych Knurowa z klas od 4 do 8 przez 120 minut zmagali się z dziewięcioma zadaniami logicznymi o różnym stopniu trudności, jakie należało rozwiązać w środowisku programistycznym Baltie. Na wszystkich uczestników oprócz zadań czekał mały poczęstunek, a na najlepszych dodatkowo dyplomy i nagrody.

W kategorii uczniów klas 4-6 zwycięzcą został Jan Michalak z Miejskiej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 2. Drugie miejsce zajęła Michalina Kramek z Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 7, a trzecie – Wojciech Konopacki – również z „Siódemki”.

Wśród uczniów klas ósmych mistrzem okazał Adam Rumiński z MSP nr 7, który jako jedyny rozwiązał wszystkie zadania. Drugi był Bartosz Sworak, a trzeci Maxym Mańka – obaj z Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 9 w ZPO1.

Wszyscy zawodnicy wzięli udział w kolejnym etapie konkursu z nadzieją na awans do finału, który odbędzie się 6 czerwca w Gliwicach. O tym, komu się to udało, przekonamy się za niespełna dwa tygodnie, kiedy zostaną ogłoszone wyniki z wszystkich wojewódzkich placówek konkursowych.

Gratulujemy dotychczasowych sukcesów i trzymamy kciuki za awans do finału.


Wycieczki w góry 2024/2025:

Regulamin wycieczki

Druk zgody na wycieczkę

MOPP w ZPO-1 w Knurowie  zaprasza uczniów z knurowskich szkół
do udziału w sobotnich wycieczkach turystyczno – krajoznawczych. Przejazd, opieka nauczycieli jest darmowa. Dzieci płacą za ewentualne wstępy i kolejki linowe.

Wycieczki przeznaczone są dla uczniów klas 4 – 8. Terminy i zapisy
u wskazanych poniżej nauczycieli

                                       Terminy wiosennych wycieczek:

Data  SzkołaNauczyciele przyjmujący zapisy w szkołach
  26.04.2025  MSP 1  p. Dawid Szymała – kierownik
  MSP 2  p. Iza Kirszensztejn
  MSP 3  p. Jolanta Bazydło
  MSP 4  p. Joanna Kapuśniak / p. Marek Wydra
—————–———-————————————————–
  10.05.2025
link do zapisów
Galeria zdjęć
  MSP 6  p. Marek Wydra/ Joanna Kapuśniak
  MSP 7  p. Witold Długosz
  MSP 9  p. Beata Soberka, p. Alina Długosz – kierownik
—————–———-————————————————–
  17.05.2025
link do zapisów
  MSP 6  p. Urszula Pogocka
  MSP 7  p. Witold Długosz
  MSP 9  p. Marek Wydra, p. Alina Długosz – kierownik
—————–———-————————————————–
  24.05.2025  MSP 1  p. Dawid Szymała – kierownik
  MSP 2  p. Iza Kirszensztejn
  MSP 3  p. Jolanta Bazydło
  MSP 4  p. Joanna Kapuśniak
—————–———-————————————————–
  31.05.2025  MSP 1    p. Dawid Szymała – kierownik
  MSP 2  p. Iza Kirszensztejn
  MSP 3  p. Jolanta Bazydło
  MSP 4  p. Joanna Kapuśniak
—————–———-————————————————–
  7.06.2025  MSP 6  p. Urszula Pogocka
  MSP 7  p. Witold Długosz
  MSP 9 p. Beata Soberka, p. Alina Długosz – kierownik

Terminy jesiennych wycieczek dla MSP 6, MSP 7, MSP 9:

14 IX , 19 X 2024 r.

14 września wycieczka odwołana z powodu złych warunków atmosferycznych.

12 X odbędzie się wycieczka przeniesiona z 14 IX.

Link do zapisów 12 X (Bielsko-Biała)

Link do zapisów 19 X (Wisła Jawornik – Soszów)

Kierownik wycieczki: Alina Długosz

Terminy jesiennych wycieczek dla MSP 1, MSP 2, MSP 4:

28 IX, 5 X 2024 r.

Kierownik wycieczki: Dawid Szymała

Kolonie letnie Zawoja:

Wspomnienia z wyjazdu

turnus I – 30.07.2024 – 5.08.2024

turnus II – 5.08.2024 – 10.08.2024

Adres ośrodka: Dom wypoczynkowy „Jodełka”, 34-223 Zawoja 2103,
tel. 727 924 619

Kierownik turnusu I: p. Marzena Rudzewicz tel. 515 292 178
Wychowawcy: p. Anna Kowol, p. Katarzyna Florczak, p. Roksana Majewska

Kierownik turnusu II: p. Beata Soberka tel. 796 400 835
Wychowawcy: p. Barbara Karpińska, p. Aleksandra Kwiatek, p. Karolina Ściślak

Wyjazd turnusu I – 30.07. 2024 godz. 9.00  – parking koło Kościoła, aleja Lipowa; zbiórka 8.30; powrót 5.08.2024 około godziny 13.00

Wyjazd turnusu II – 5.08. 2024 godz. 13.45  – parking koło Kościoła, aleja Lipowa; zbiórka 13.15; powrót 10.08.2024 około godziny 17.00

Zasady korzystania z telefonów komórkowych: telefony są zdeponowane
u wychowawców, rozdawane każdego dnia w czasie ciszy poobiedniej – wtedy tez można kontaktować się z dziećmi – w godz. od 14.00 do 15.30. Niepokojące informacje proszę weryfikować u kierownika kolonii. Po ciszy telefony ponownie oddawane są w depozyt do wychowawców.

Leki: rodzice przekazują lekarstwa w podpisanym pudełku i umieszczają dokładną informację o dawkowaniu leków – informacja opatrzona jest czytelnym podpisem.

Pieniądze: pieniądze na drobne wydatki przekazujemy w dniu wyjazdu wychowawcom. Za pieniądze, które nie zostają przekazane wychowawcom,  organizator kolonii nie ponosi odpowiedzialności. Pieniądze w nominałach po 10  zł lub po 20 zł są w kopercie, która jest opisana imieniem i nazwiskiem dziecka, na kopercie wpisana jest kwota. Proszę nie zaklejać kopert, gdyż wychowawcy przy wsiadaniu do autokaru muszą przeliczać przekazywane pieniądze.

W co należy wyposażyć dziecko?

  1. Strój kąpielowy + ręcznik kąpielowy + klapki,
  2. Nakrycie głowy (czapka/  kapelusz/ chustka)
  3. Okulary przeciwsłoneczne,
  4. Krem do opalania z filtrem,
  5. Kapcie / klapki do chodzenia po ośrodku,
  6. Ręcznik/ki + przybory do mycia + kosmetyki,
  7. Piżama,
  8. Bielizna osobista (najlepiej na każdy dzień 1 para majtek + 1 para skarpetek / rajstopy)
  9. Kurtka przeciwdeszczowa,
  10. [i]Długie i krótkie spodnie / sukienki, spódniczki,
  11. Bluzeczki z krótkim rękawem i 2 bluzy z długim rękawem,
  12. Sandały + obuwie sportowe,
  13. Pozostałe ubrania wg uznania,
  14. Inne, np. książka, maskotka, gry planszowe itp.
  15. Coś na komary i kleszcze.

Uwaga: Jeśli dziecko znosi źle jazdę autokarem, proszę przed wyjazdem podać dziecku leki oraz zaopatrzyć je w woreczek. Proszę również przekazać leki na drogę powrotną.


Drugą część wpłaty za kolonie dokonujemy między 8.07.2024 a 15.07.2024. Potwierdzenia wpłat przynosimy do sekretariatu – najpóźniej 16.07.2024, bądź wysyłamy mailem: zpo1@knurow.edu.pl

Dopłata do I turnusu: 780 zł (przy 1 racie 200 zł)

Dopłata do II turnusu: 660 zł (przy 1 racie 200 zł)

Dane do przelewu:

Odbiorca: Firma Turystyczna Jodełka Grzegorz Trybała

Nr konta: 80 8799 0001 0027 0201 6117 0001

Tytuł: 2 część za kolonie letnią 30.07 – 5.08.2024 ( turnus I)  …………………………
                                                                                                (imię i nazwisko dziecka)

lub: 2 część za kolonię letnią 5.08.2024 – 10.08.2024 (turnus II) ………………………
                                                                                                     (imię i nazwisko dziecka)

Ważna informacja od Organizatora dotycząca ewentualnych faktur:

„Gdyby ktoś chciał otrzymać fakturę na wpłatę, za pobyt swojego dziecka na koloniach w naszym ośrodku, zobowiązany jest napisać na adres  grzegorz.trybala1@gmail.com wiadomość, iż takiej faktury oczekuje.

Wiadomość powinna zostać wysłana najlepiej zaraz po wysłaniu przelewu, a faktura zostanie wystawiona na dane z jakich przyszedł przelew.

W przypadku opóźnienia w wysłaniu takiej wiadomości oraz jednoczesnym zamknięciu miesiąca przez naszego księgowego, może nie być możliwe późniejszego wystawienie faktury.

Zebranie informacyjne
z rodzicami przed koloniami
odbędzie się w środę, 19 czerwca o godz. 16:30
w szkolnej auli.

Wycieczki w góry:

Regulamin wycieczki

Druk zgody na wycieczkę

Terminy dla MSP 6, MSP 7, MSP 9:

20 IV (Równica), 11 V, 25 V

Link do zapisów 25 V (Karkoszczonka)

Link do zapisów 11 V (Błatnia)

Link do zapisów 20 IV

Terminy dla MSP 1, MSP 2, MSP 4:

13 IV, 27 IV, 18 V

Letni wypoczynek z MOPP